Behandlingen

Mennesker reagere forskelligt på samme slags behandling, præcist på samme måde som en Panodil hjælper den ene, mens den anden kun får hjælp af en Treo.
Derfor er der aldrig en aktuel facitliste over hvor effektivt det er for den enkelte - men i min liste over problemstillinger har jeg altid formået enten af fjerne problemet helt, eller som et minimum afhjælpe det så meget at det blev tåleligt at leve med.

Er din skade mindre end 3 måneder gammel, skal du regne med 2-6 behandlinger fordelt over 1-2 behandlinger om ugen.
Er din skade mere end 3 måneder gammel, skal du regne med 3-10 behandlinger fordelt over 1-2 behandlinger om ugen.

En væsentlig ting for at behandlingen virker er, at man gennemfører hele behandlingsforløbet.
Kommer man med virkningerne af et piskesmæld som er 3-6 år gammelt er det klart at det ikke løses på een behandling.
Erfaringen med f.eks. piskesmæld er en serie behandlinger på 10-20 gange.

Undersøgelse og diagnose
Før behandling påbegyndes, tages historien / sygdomshistorien for at forsøge at forstå, hvilken slags smerte det drejer sig om, det styrer derefter strategiens valg i laserbehandling.
 Det er vigtigt at vide, hvor smerten eller ulejligheden kommer fra for at behandle det rette sted og få klare resultater fra behandling, helst på et tidspunkt.

Behandlingstiden afhænger af det område, der skal behandles, og dybden af ​​målområdet.
Jo større området og dybden jo længere behandling tager.
Generelt varierer behandlingstiden mellem ca. 5 og 40 minutter.
Behandlingen er dog også afhængig af, hvordan det instrument der beskæftiger sig med udseende, jo flere laserdioder på samme dør, det tager mindre tid end hvis udstyret har kun en laserdiode.
Komfortabel og behagelig behandling

Behandlingen gør ikke ondt, nogle kan føle varme, andre mærker intet, nogle mærker at "noget sker".
Men de fleste føler ingenting.
De fleste mennesker oplever behandlingen som behagelig eller afslappende

I tilfælde af manglende reaktion, er det vanskeligt at afgøre, om der er brug for flere behandlinger (nogle kræver op til 4-5, før der er klare resultater).
Manglende resultater kan skyldes at personen simpelthen ikke reagerer på metoden.

Smerte er en god respons, når immunsystemet og de inflammatoriske processer aktiveres og helingsprocessen bliver boostet, bare rolig smerten aftager igen.

Smertelindring - kan forekomme straks eller et par timer efter behandlingen.
Smertelindring er selvfølgelig en positiv og ønsket effekt.
Til smertelindring, er det vigtigt at undgå overbelastning.
Nogle mennesker kan reagere med træthed umiddelbart efter eller et par timer efter behandlingen.
Dog kan man generelt sige, at den dag, du får den behandling bør afholde sig fra særlig intens fysisk aktivitet eller tung, eksplosiv belastning af generende område. Dette er for at undgå overbelastning.

En laserbehandling kan udføres så tidligt som omkring 30 minutter efter en skade.
Man bør være sikker på, at enhver blødning er stoppet før behandlingstart.
Kroniske problemer kan startes, når du er i stand til at få behandling.
Selv om det har været en lang tid (såsom måneder eller endda år) efter skaden eller symptomernes indtræden, er der en god chance for, at metoden kan hjælpe.

Resultater af laserterapi
Akutte og kroniske smerter forsvinder hurtigt, effektivt og smertefrit med MID Laserterapi.
Helingstiden reduceres med op til 75%.
Virusangreb og bakterieinfektioner bekæmpes hurtigt og effektivt.

Laserlyset påføres i kontakt med normal frisk hud.
Følsom eller beskadiget hud og åbne sår behandles uden kontakt på en afstand af et eller få centimeter.
For at få en god behandlingseffekt skal laserlyset trænge ind i vævet og nå det område, der skal behandles.
Ved anvendelse af laserlys på hud eller væv absorberes det, reflekteres og spredes i flere retninger.
Jo længere ned i vævet, desto svagere bliver lyset.
Derfor anvendes en højere energimængde laserlys til behandling af for eksempel muskler og led i sammenligning med et åbent sår.
Om Mid Laser
Book