• BEHANDLING MED LASER

Behandling med MID laser

Mennesker reagere forskelligt på samme slags behandling.

Derfor er der aldrig en aktuel facitliste over hvor effektivt det er for den enkelte – men i min liste over problemstillinger, har jeg altid formået enten af fjerne problemet helt, eller som et minimum afhjælpe det så meget at det blev tåleligt at leve med.

En væsentlig ting for at behandlingen virker er, at man gennemfører hele behandlingsforløbet.

Lægens vurdering
Før behandling påbegyndes, tages historien / sygdomshistorien for at forsøge at forstå, hvilken slags smerte det drejer sig om, da det derefter styrer strategiens valg i laserbehandling.
Det er vigtigt at vide, hvor smerten kommer fra, for at behandle det rette sted og få klare resultater fra behandling, helst på et tidspunkt.

Behandlingstiden afhænger af det område, der skal behandles.
Jo større området jo længere behandling tager.
Behandlingstiden varierer mellem ca. 10 og 30 minutter.

Behandlingen gør ikke ondt, nogle kan føle varme, andre mærker intet, nogle mærker at “noget sker”.
Men de fleste føler ingenting.
De fleste mennesker oplever behandlingen som behagelig eller afslappende

I tilfælde af manglende reaktion, er det vanskeligt at afgøre, om der er brug for flere behandlinger (nogle kræver op til 4-5 før der er klare resultater).
Manglende resultater kan skyldes at personen simpelthen ikke reagerer på metoden.

Smerte er en god respons, nogle mennesker får smerter efter behandlingen, det kan ske når immunsystemet og de inflammatoriske processer aktiveres og helingsprocessen bliver boostet, bare rolig smerten aftager igen.

Afhængig af skadens art kan det af og til ske, at en smerte kan forøges eller optræde 6-24 timer efter en behandling. Specielt ved problemer af kronisk natur kan denne igangsætningssmerte optræde. Den plejer at gå over efter nogle dage, men kan i enkelte tilfælde vare længere.

Smertelindring
kan forekomme straks eller et par timer efter behandlingen.

Nogle mennesker kan reagere med træthed umiddelbart efter eller et par timer efter behandlingen.
Dog kan man generelt sige, at den dag, du får behandling bør du afholde sig fra særlig intens fysisk aktivitet eller tung, eksplosiv belastning af det generende område. Dette er for at undgå overbelastning.

En laserbehandling kan udføres så tidligt som omkring 30 minutter efter en skade.

Resultater af laserterapi
Akutte og kroniske smerter forsvinder hurtigt og smertefrit med MID Laser.
Helingstiden reduceres med op til 75%.
Virusangreb og bakterieinfektioner bekæmpes hurtigt.